Tizenévesek, Mozart és Georges Bizet művét hallhatja a közönség a koncert elején és végén. A két fiatalember muzsikája közt pedig egy olyan érett férfiú, Paul Hindemith zenéje szól, aki az ötödik x-en túl is megőrzött valamit a gyermekkorból. HungaryCarddal 1 alkalommal 50% kedvezmény maximum 2 fő részére a koncertjegy árából és minden további alkalommal 20% kedvezmény a kártya felmutatásával!
A kedvezmény személyes jegyvásárlás esetén vehető igénybe a Nemzeti Filharmonikusok jegyértékesítő asztalánál a Broadway Jegyirodában, a Károly krt. 21. szám alatt (a Deák térnél). Nyitvatartás: hétfőtől péntekig 10 és 18 óra között. A kedvezményes jegyeket készpénzzel, bankkártyával, Szép-kártyákkal, OTP Cafeteria kártyával, illetve Erzsébet Kultúra és Ajándékutalványokkal és Postapaletta Utalványokkal is fizethetik.
Wolfgang Amadeus Mozart A-dúr szimfónia, K. 201
Paul Hindemith Versenymű fafúvós hangszerekre, hárfára és zenekarra
***
Georges Bizet C-dúr szimfónia
Kovács Imre fuvola
Horváth Béla oboa
Szatmári Zsolt klarinét
Bokor Pál fagott
Sipkay Deborah hárfa
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Somos Csaba karmester
Tizenévesek művét hallhatja a közönség a koncert elején és végén. Mozart tizennyolc esztendős korában komponálta a négytételes A-dúr szimfóniát. Úgy is mondhatnánk, élete félidejében. Hiszen pár hét híján ugyanennyi évet tartogatott még számára a sors. Igazi profi kompozíció, friss, eleven szélső tételekkel, mély szenvedélyeket nem korbácsoló lassúval, elegáns menüettel. Georges Bizet mindössze tizenhét tavaszt látott, amikor belekezdett az ugyancsak négytételes C-dúr szimfóniába. Neki ez volt az első komoly kísérlete a műfajban (Mozart majd’ másfél tucat szimfóniát írt már az A-dúr előtt, s épp kerek tucatot utána). Érdekes módon a francia fiatalember művének első tétele Mozart zenéjére emlékeztet. A második már inkább Berliozt juttatja eszünkbe, dallama romantikusan szárnyal, ahogy 1855 körül illik. A két fiatalember muzsikája közt egy olyan érett férfiú zenéje szól, aki az ötödik x-en túl is megőrzött valamit a gyermekkorból. Paul Hindemith késő öregkoráig szeretett odahaza modellvasúttal játszani. Zenéjében szintén van valami játékos vonás. Úgy vélte, a 20. században is érdemes feltámasztani a barokk concertók lüktető-motorikus ritmusvilágát, polifon szólamszövését, persze modernebb, érdesebb-csípősebb harmóniákkal.